رونمایی دو محصول جدید از سوی ایرانول

ایرانول به زودی از دو محصول جدید روغن موتور ماشین های بنزینی و دیزلی در سطح کیفیت جهانی رونمایی می کند.

به گزارش صدای بورس,محمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت : این محصولات تا دو ماه آینده رونمایی و عرضه می شوند.

وی با اشاره به افزایش تولید، فروش و سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۱ افزود: در حالی که متوسط رشد سودآوری صنعت در سال قبل معادل ۶۵ درصد بود ایرانول توانست رشد ۱۰۶ درصدی سود را تجربه کند.

وی دلیل این افزایش حاشیه سود را علاوه بر افزایش تولید، مدیریت هزینه ها و تنظیم سبد کالاهای شرکت دانست.

به گفته وی بیشترین میزان تولید محصولات در ایرانول در سال های گذشته ۵۷۷ هزار مترمکعب در سال بوده که در سال ۱۴۰۱ با شکستن رکورد به ۶۰۳ هزار مترمکعب رسید. همچنین بر اساس برنامه ریزی امسال حجم تولیدات ایرانول به ۶۲۰ هزار مترمکعب می رسد.

حسینی با اشاره به افزایش ۲۵ هزارمترمکعبی حجم تولیدات شرکت که نقش پررنگی در سوددهی داشته گفت : این رشد تولید در حالی صورت گرفته که سال گذشته به علت قطع برق مجبور به توقف ۱۵ روزه تولید شده بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال مشکل قطع برق کمتری خواهیم داشت از ایجاد واحد یوتیلیتی مجزا برای پالایشگاه تهران ایرانول خبر داد و گفت: یک واحد CHP در دست احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک‌و نیم سال به بهره برداری برسد تا بر این اساس در زمینه تولید برق در پالایشگاه تهران ایرانول به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل ایرانول درباره احتمال افزایش نرخ محصولات گفت: چهار شرکت تولید محصولات روانکار، پیشنهادات افزایش قیمت خود را به وزارت صمت ارائه داده‌اند و نظر ایرانول نیز افزایش ۳۰ درصدی قیمت بود. البته میزان افزایش قیمت مدنظر انجمن از این رقم پایین‌تر است اما احتمال افزایش ۲۵ درصدی وجود دارد.

حسینی با اشاره به جایگزینی موفقیت‌آمیز روغن‌های صنعتی تولید ایرانول با روغن‌های صنعتی خارجی و وارداتی در برخی مجتمع‌های بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی و فولاد گفت: در پتروشیمی خراسان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان موفق به جایگزینی روغن‌های صنعتی ایرانول شدیم.

مدیرعامل ایرانول با بیان اینکه این شرکت از گذشته پرونده‌های حقوقی سنواتی داشته، گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۳۵ پرونده حقوقی شرکت را ببندیم که در این خصوص، ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت نقد شد و از خروج ۱۱۰ میلیارد تومان از شرکت جلوگیری شد که در نتیجه توانستیم ۲۷۰ میلیارد تومان از محل پرونده‌های حقوقی نفع ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم,وی درباره پرونده تعزیراتی ۵۶۰ میلیارد تومانی ایرانول گفت: با رایزنی ها ی قانونی صورت گرفته با وزیر دادگستری این پرونده در حال تجدیدنظروتعیین تکلیف است.

کد خبر 474774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =